Tilbagevende events

Eventgruppen overtog et af aui´´s ugentlige arrangementer, formiddagsidræt som er for alle der har tid og lyst til at dyrke noget idræt, hver onsdag formiddag fra kl.09.30 – 12.00.

Her kan man for 20 kr. Pr. Gang komme en tur I fitnesscentret eller spille gang squash. Eller man kan, for kun 10 kr. Pr. Gang, boltre sig inde I selve hallen, med badminton – bordtennis – minitennis – og på tværs af hallen, kan der spilles håndbold – fodbold – hockey – basket. Og sidst, men ikke mindst kan man, hvis der er børn under 15 år, få rullet airtracken ud.

Vi er 2 mand til at servicere jer der møder op. Nemlig ivan lodstrup og undertegnede.

Der er plads til mange flere end dem der har benyttet sig af tilbuddet hidtil.

Jeg kan skiseme ikke forstå at der ikke er flere der benytter sig af tilbuddet, end de 2-10 personer der har gjort det hidtil. Det er jo f.Eks en nem og billig måde at få afprøvet om fitness er noget for dig.

Det første arrangement den 18. Marts, bliver et foredrag med sep piontek som leverede et rigtig godt foredrag, men med kun ca. 50 solgte billet gav det et underskud på 900 kr.

Dette foredrag var jeg faktisk selv gået I gang omkring nytår, som auiér, men gruppen overtog det praktiske. Underskuddet tog aui sig af. Så gruppen startede med 0 kr. I kassen, I stedet for et underskud på 900 kr.

D. 24. Marts bliver den første ” børnefødseldag med power” afviklet I fritidscentret.

Det er et arrangement, hvor vi bruger alt det udstyr vi har, og det er ikke så lidt vi kan diske op med I hallen Stiller vi op til ”fuld power” med airtracken (hoppepude)- der kan spilles bordtennis – badminton – minitennis – en bane på tværs - hvor det kan spilles basket – fodbold – hockey – håndbold.

Til dette har man rene sportssko med. På pladsen foran centret Kan der løbes på rulleskøjter + skateboard.

Vi har 20 par rulleskøjter og 9 skateboard + sikkerhedsudstyr, som skal benyttes.

Der er 2 priser på vores børnefødselsdag med power.

”den store og halvsunde” varer ca. 3½ time Her serverer vi ved ankomsten 1 flaske kildevand + et par store frugtfade Inden man går hjem serveres der kakao – boller og brunsviger, eller 1 sportsbolle og 1 sodavand. + en lille gave til fødselaren Pris: 85 kr. Pr. Deltager.

”den almindelige” varer ca. 3½ time Her serverer vi, efter ca. 1½ time, eller inden man går hjem, kakao – boller – brunsviger, ell. En sportsbolle og 1 sodavand.+ lille gave til fødselaren Pris: 65 kr. Pr. Deltager Der var indtil midt I januar 2013 afholdt 13 børnefødselsdage, og så har der ikke været noget de seneste 3 måneder.

Folder om arrangementet kan rekvireres ved at sende en mail til: auitorben@gmail.Com

Det næste arrangement var et foredragsshow, med amie og bonnie jones. Da de 2 velsyngende piger spillede op d. 16. Maj og det gjorde de ganske gratis. Og det gav selvfølgelig gruppen det første overskud.

Så skal vi helt hen til den 2. November før der sker noget igen. J-dagen kaldes arrangementet, og det bliver afholdt om aftenen den dag årets julebryg fra albani bliver frigivet. Vi havde håbet på lidt flere End de 50 der var mødt op . Men dem der var der havde det rigtigt hyggeligt. Så der skal nok komme flere til næste gang.

Grunden til at der var lidt langt mellem arrangementerne, var mandefald I gruppen. Og siden november har vi kun været 3 tilbage I gruppen + sus. Det betød aflysning af juletræsfesten. Og selv om vi har ledt og ledt, er det simpelthen ikke lykkedes os at finde nogle nye. Men de skal jo nok findes derude et eller andet sted.

Men skulle der nu blandt jer sidde et par stykker der har lyst til at være med, skal I bare melde jer til undertegnede.

Man skal jo aldrig slutte af med noget negativt, derfor slutter vi af med en succes, nemlig fastelavnsfesten. I modsætning til juletræsfesten, var der ikke den store fare for aflysning, da vi havde hørt at spar købmanden og dagli´brugsen var interesseret I et samarbejde med os, derfor henvendte vi os til aui og aui´s forældreforening, og de ville også gerne være med. Sidst, men ikke mindst, kom kirkerne I allested og vejle med også.

Det betød så, at arrangementet startede kl. 13.30 med fastelavnsgudstjeneste I vejle kirke, herefter skulle katten slås af tønden I fritidscentret.3 tønder til børnene og en til de voksne. Bagefter var der gratis fastelavnsboller, juice og en ”halvsund” godtepose til børnene. De voksne kunne købe kaffe og fastelavnsbolle for 20 kr.

Med 139 børn og omtrent lige så mange voksne, som deltagere I den første fastelavnsfest I allested vejle fritidscenter, kan vi da vist godt tillade os at kalde det en succes og jeg er sikker på at der også I 2014 vil blive afholdt fastelavnsfest fritidscentret .

Her til sidst vil jeg lige nævne lidt om det vi har snakket om I gruppen, vi kunne tænke os at arrangere, når vi igen kommer op på 7-10 personer I gruppen. Og det er:

Fredagscafe med levende musik.

1 gang om måneden omdannes idrætscafe´en til en musikcafe med levende musik, øl, lidt let at spise og måske en svingom. Musikken kan være nogle billige kollegieorkestre . Det kan også være orkestre med lokalt islet, der gerne vil promovere sig og vil spille næsten gratis for os.

Ind imellem kan det da også være at der er penge I kassen til et mindre ”navn”

Juletræsfest.

Her er vores intentioner bare at lave en god gammeldags julefest med, kæmpe juletræ – julemand med godteposer – luciaoptog – dans om juletræet med julesange. Julehygge for hele familien..

Påskehalløj.

Klippe/klistre dag for både børn og voksne.

Fællesspisning med (lokale) gæstekokke.

Selv om køkkenfaciliteterne ikke er så store I centret, kunne undertegnede godt tænke sig at denne ide blev afprøvet.

Find os​

Allested Ungdoms & Idrætsforening
Skolevej 1B
5672 Broby
Tlf.: 6269 1505
CVR: 29280231
gunner.hansen@privat.dk

Kontakt

Adresse

Allested Ungdoms & Idrætsforening

Skolevej 1b

5672 Broby

CVR: 29280231